چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

اولین مجمع اقامتگاههای بوم گردی کشور در شهرستان خورو بیابانک

اولین مجمع اقامتگاههای بوم گردی کشور در شهرستان خورو بیابانک تشکیل شد

اصفهان- ایرنا- مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: با توجه به افزایش اقامتگاههای بوم گردی در استان، اولین مجمع اقامتگاه بوم گردی در کشور با تاکید معاون گردشگری کشور در شهرستان خورو بیابانک تشکیل شد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ،ˈمحسن مصلحی ˈ با اشاره به برگزاری انتخابات مجمع اقامتگاههای بوم گردی اظهار کرد: ˈامیرحسین افضلˈ،ˈ فرزین جندقی ˈ و ˈغضنفر حیدریˈ به عنوان هیات مدیره مجمع اقامتگاههای بوم گردی کشور مشخص شدند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: با تشکیل و تدوین اساسنامه این مجمع نظارت و صدور مجوز برای اقامتگاههای بوم گردی از سوی این مجمع صورت خواهد گرفت.

وی افزود:در ایران 40 اقامتگاه بوم گردی وجود دارد که از این تعداد 23 اقامتگاه در شهرستان خوروبیابانک و هشت مورد در شهرستانهای نایین، کاشان و اصفهان واقع است.

وی همچنین از موافقت با احداث 20 واحد اقامتگاه بوم گردی در استان اصفهان و صدور موافقت اصولی برای دریافت مجوز آنها خبر داد.

مصلحی باسابقه ترین اقامتگاههای بوم گردی را اقامتگاه « آتشونی» از مازیار آل داوود عنوان کرد و افزود: اقامتگاه بوم گردی مازیار آل داوود به عنوان معروفترین اقامتگاه بوم گردی توسط بخش خصوص راه اندازی شد و پس از وی اقامتگاههای بوم گردی زیاد در آن محدوده فعال شد. 

وی اضافه کرد: این اقامتگاهها به صورت بومی و محلی به ارائه غذاهای محلی و سنتی و برنامه های تفریحی از جمله تور کویر نوردی، تور شتر سواری، سافاری و رصد ستاره ها می پردازند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد