چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

ضعف تبلیغات گردشگری در چوپانان به نفع کیست ؟

ضعف تبلیغات گردشگری در چوپانان به نفع کیست ؟

آیا تا کنون از خود پرسیده ایم چرا جاذبه های گردشگری چوپانان ما به نام دیگران مصادره شده و همچنان دارد مصادره می شود؟ حتماً بارها دیده اید که تورهای گردشگری در خور و در جندق و انارک کوشش دارند که ریگ جن را به نام خودشان مصادره کنند زیرا جاذبه های ریگ جن آنقدر کشش و جاذبه دارد که گردشگران را از اقصی نقاط دنیا به سوی این تورها جذب می نماید .

و عباس آباد و آشتیان و حجت آباد هم به علت طبیعت بکرشان بهترین جاذبه را برای گردشگران دارد خصوصاً آثار باستانی عباس آباد و شبهای پرستاره آن  که می تواند بهترین زمینه گردشگری باشد که ملاحظه می شود انارک و نائین کوشش دارند این مناطق را به نام خود مصادره نمایند .

البته آنها باید به فکر جیب های خودشان باشند امّا ما از یک نکته حساس غفلت کرده ایم و آن هم امر تبلیغات است که می تواند منطقه را به نام صاحبان اصلیش تثیبیت نماید و آن هم تبلیغات است .

لااقل از هم اکنون می توانیم چندین تابلو تهیه کرده و با معرفی ریگ جن حس کنجکاوی گردشگران را برانگیزیم برای مثال در دو راهی های چوپانان این تابلوها نصب شود و در ابتدای جاده آشتیان و مزرعه جواد نیز تابلو نصب شود البته اگر قدری سلیقه به خرج دهیم و تصویری از ریگ جن را نیز در بالای تابلو قرار دهیم تابلو جذاب تر خواهد شد و مالکیت ریگ جن برای منطقه ما تثبیت می شود و یا در ابتدای جاده چوپانان و هفتومان تابلو معرفی عباس اباد را نصب نمائیم البته همفکری و هم اندیشی در این زمینه خیلی کار ساز است و من فکر می کنم باید متولی اینکار شورای چوپانان  باشد . در خبرها خواندیم که جاده چوپانان - نائین یکی از پر ترددترین جاده های استان اصفهان است و مسافران این مسیر از کل ایران هستند این تابلوها می تواند اثر عمیقی در ذهن مسافدان بگذارد و آن اینکه چوپانان دارای یکی از هیجان انگیزترین نقاط گردشگری ایران است.

نمونه چنین کاری را در تصویر زیر می بینیم

عکس ازمحمدرضا نجفیان

ببینید با چند درخت سرو و کاج چه پزی داده اند و چه سابقه تاریخی برای منطقه خود قرار داده اند ما نیز می توانیم از آنها یاد بگیریم  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد