چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

سهم چوپانان در پذیرایی از مهمانان نوروزی

نایین با جلوه های شگفت انگیز کویر، پذیرای میهمانان نوروزی است

نایین،اصفهان-ایرنا- نایین با قدمتی بیش از دو هزار سال، وجود چشم اندازهای طبیعی کوهستانی و کویری، صنایع دستی و برنامه های متنوع فرهنگی – تفریحی مثل شتر سواری پذیرای مسافران نوروزی است.

به گزارش ایرنا، نایین در شرق استان اصفهان در مسیر مشهد الرضا، هم ایستگاهی برای مسافرانی است که مسیر کویر را برای سفر به مشهد انتخاب می کنند و هم خود جاذبه های فراوان برای دیدن دارد. 

بناهای تاریخی با معماری خاص مناطق کویری شامل مساجد، قلعه ها، حمام ها، حسینیه ها، یخچال ها، آسیاب، آب انبار، ساباط ، کاروانسرا ها،حصار و برج و باروی شهر و کارگاههای زیبای عبا بافی و چشم اندازهای طبیعی کویری و کوهستانی نایین، ایرانیان را به تماشا فرا می خوانند.

رییس میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری نایین گفت: این شهرستان دارای دو موزه در شهرهای نایین و انارک و نمایشگاههای صنایع دستی در محله محمدیه است که برای گردشگران جذاب و دیدنی است.

محمود مدنیان افزود: با عنایت به حضور هزاران گردشگر داخلی و خارجی بخصوص در ایام نوروز، برنامه های ویژه فرهنگی، تفریحی را برای گردشگران در نظر گرفته ایم که اهم آنها به کارگیری راهنمایان مجرب، ایجاد پایگاه اطلاع رسانی و راهنمایی مسافران در ورودی شهرستان، تهیه و توزیع بیش از 30 هزار بروشور در زمینه های راهنمای گردشگری، نقشه شهر و شهرستان، معرفی آثار تاریخی و شماره تلفن های اضطراری، معرفی بناهای تاریخی و فرش نایین است.

وی گفت: تهیه و توزیع CD معرفی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری شهرستان نایین، کتابچه معرفی شهرستان، برپایی نمایشگاههای صنایع دستی و هنرهای سنتی در بنای تاریخی موزه مردم شناسی کویر نایین، برپایی کارگاههای عبابافی محمدیه با همکاری فعالان این بخش، برپایی تور شتر سواری و اسب سواری در چهار نقطه شهر نایین، اجرای برنامه های فرهنگی، تفریحی و مسابقات در بناهای تاریخی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نایین از جمله برنامه ها برای نوروز 93 است.

مدنیان با بیان اینکه جشنواره غذاهای محلی برای مسافران نوروز بر پا می شود، گفت: آماده سازی کاروانسرای نیستانک توسط دهیاری و شورای روستای نیستانک و صدور پروانه دو واحد بوم گردی در روستای اسماعیلان و چوپانان جهت اقامت گردشگران از دیگر برنامه های تدارک دیده شده برای نوروز در نایین است.

شهرستان نایین در شرق استان اصفهان قرار دارد و از غرب با شهرستانهای اردستان و اصفهان، از شرق با شهرستان خور و بیابانک، از شمال با استان سمنان و از جنوب با استان یزد همجوار است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد