چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

شرط سنی برای بیمه اجتماعی روستاییان وجود ندارد


شرط سنی برای بیمه روستاییان وجود ندارد

یاسوج - ایرنا - رییس هیات مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: با لغو بخشنامه دولت قبلی که شرط سنی برای بیمه اجتماعی روستاییان قائل شده بود، هم اینک همه روستاییان بالای 18 سال می توانند از این بیمه استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن ایزدخواه روز پنجشنبه در همایش دهیاران و فرمانداران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، افزود: براساس مصوبه جدید دولت یازدهم، تمام افراد بالای 18 سال اعم از روستاییان، عشایر، کشاورزان و زنان بی سرپرست از بیمه روستایی و عشایری برخوردار شدند.

وی بیان داشت: براساس بخشنامه دولت قبلی بیش از چهارمیلیون نفر از روستاییان و عشایر از فهرست برخورداری از بیمه اجتماعی حذف شدند. 

رییس هیات مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشوراضافه کرد: لغو این بخشنامه و حذف شرط سنی مهمترین اقدام مثبت دولت تدبیر و امید در این زمینه است.

ایزدخواه افزود: بخشنامه دولت گذشته و ایجاد محدودیت سنی برای زیر پوشش قرار دادن بیمه روستاییان و عشایر، هیچگونه سنخیتی با شعار عدالت محوری و مهرورزی نداشت و تا حد قابل توجهی فعالیت ها و اقدامات این صندوق را با کندی و چالش مواجه کرد.

وی گفت: زیر پوشش قرار دادن بیمه تمام زنان بی سرپرست از جمله اقدامات مثبت و اولویت های اساسی دولت یازدهم است.

رییس هیات مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور، ادامه داد: زنان مطلقه، زنانی که همسران خود را از دست داده و دارای فرزند هستند و زنانی که فرزندی ندارند لیکن از همسر خود جدا شده اند، مشمول مصوبه هیات وزیران در دولت تدبیر و امید قرار خواهند گرفت. 

ایزدخواه با بیان اینکه هم اکنون بیش از 15 میلیون نفر در کشور مشمول بیمه روستایی و عشایری هستند، گفت:تاکنون حدود یک میلیون نفر زیر پوشش این بیمه قرار گرفته اند.

وی با اشاره به برخی مزایای بیمه روستایی و عشایری، افزود: هر زن و مرد روستایی و عشایری که حداقل 65 سال سن و حداقل 15سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد، می تواند از مزایای مستمری استفاده کند.

ایزدخواه گفت: علاوه بر این کشاورزان ساکن شهرها نیز می توانند در تمام بخش های کشاورزی و دامداری برای بیمه خود و اعضای خانواده هایشان اقدام کنند.

وی بیان کرد: چنانچه یک فرد روستایی بر اثر حوادث ناشی از کار از سوی کمیسیون های پزشکی صندوق از کارافتاده کلی شناخته شود بدون در نظر گرفتن مدت پرداخت حق بیمه می تواند تا پایان عمر و پس از آن از مزایای مستمری ماهانه استفاده کند.ک/2

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد