چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

عبور از مسیری در ایران که سال‌ها هیچ انسانی به آنجا نرفته بود

عبور از مسیری در ایران که سال‌ها هیچ انسانی به آنجا نرفته بود

» سرویس: فرهنگی و هنری - گردشگری و حج
arash khamooshi  (106 of 121).jpg

دبیر جشنواره‌ی بیابانگردی دانشجویان ایران گفت: برای اولین‌بار، کویرنوردان برجسته‌ی کشور از منطقه‌ی کویری طبس با موفقیت عبور کردند.

سیداحمد رونقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در خراسان جنوبی، اظهار کرد: این کویرنوردی توسط تیمی تحقیقاتی به سرپرستی پژوهشگر حوزه‌ی بیابان، استاد بهمن ایزدی انجام شد.

وی ادامه داد: برای اولین‌بار پس از نزدیک به 100 سال، مسیر قدیم کاروان‌های شتر در قلب کویر مرکزی ایران و محل عبور جهانگردانی مانند سون هدین سوئدی و پروفسور گابریل اتریشی توسط پژوهشگران ماجراجوی ایرانی با موفقیت توسط خودروهای مجهز دودیفرانسیل و با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین امکانات ناوبری و تجهیزات مدرن کویرنوردی و با توان و مهارت کویرنوردان برجسته‌ی کشور احیا و ثبت شد.

او افزود: این مسیر که به طول حدود 200 کیلومتر و از روستای حلوان به سمت روستای کوره گز امتداد دارد، یکی از فنی‌ترین و خطرناک‌ترین مسیرهای ناشناخته و گم‌نام در دل کویر مرکزی ایران است و سال‌ها است که دبیر جشنواره‌ی بیابانگردی دانشجویان ایران گفت: برای اولین‌بار، کویرنوردان برجسته‌ی کشور از منطقه‌ی کویری طبس با موفقیت عبور کردند.

این برنامه به‌مدت چهار روز در حاشیه‌ی برپایی جشنواره‌ی بزرگ بیابانگردی دانشجویان ایران در منطقه‌ی حلوان طبس خراسان جنوبی با موفقیت اجرا شد.

نقل ازایسنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد