چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

برداشت گندم در نایین آغاز شد


مدیر جهادکشاورزی نایین خبر داد:

برداشت گندم در نایین آغاز شد

خبرگزاری اینا: مدیر جهادکشاورزی نایین از برداشت گندم از اوایل ماه جاری در شهرستان نایین خبرداد.




احمدرضا باقریان در گفتگو با خبرنگار اینا در نایین، با بیان این مطلب اظهار داشت: برداشت مکانیزه گندم در این شهرستان توسط سه دستگاه کمباین در دهستان چوپانان و منطقه دق سرخ انارک از اوایل ماه جاری آغاز شده است.

وی ادامه داد: سطح مزارع گندم شهرستان نایین چیزی در حدود ۴۰۰هکتار است که با توجه به متوسط عملکرد چهار تن در هر هکتار در مجموع پیش بینی می‌شود ۱۶۰۰تن گندم در این شهرستان تولید شود.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان نایین خاطرنشان کرد: از سال ۸۴ تاکنون کاشت رقم بم در راستای افزایش بهره‌وری از منابع آب و خاک به زارعین این شهرستان پیشنهاد و معرفی شد که در این راه در پاییز سال گذشته حدود ۱۵تن بذر این رقم بین کشاورزان برای کاشت توزیع شد.

وی اضافه کرد: مزایای رقم بم نسبت ارقام محلی و روشن، سازگاری این رقم به شوری و خشکی و همچنین مقاومت به ریزش و خوابیدگی و افزایش عملکرد در واحد سطح و کیفیت نانوایی بهتر آن است.

باقریان با اشاره به خرید تضمینی گندم از کشاورزان افزود: در سال جاری نرخ تضمینی خرید هر کیلوگرم گندم مازد بر نیاز کشاورزان ۷۲۵۰ریال اعلام و کارخانه آرد هرند و سیلوی شهید اسلامی بهارستان آماده تحویل محصول زارعین است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد