چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

تالک جندق مرغوبترین معدن منطقه است


کارشناس ارشدصنعت ومعدن فرمانداری خوروبیابانک:

تالک جندق مرغوبترین معدن منطقه است

خبرگزاری اینا: در شهرستان خوروبیابانک دو معدن تالک درحال بهره برداری است که مرغوبترین آن تالک جندق است.




به گزارش اینا به نقل از ایمنا، حمید دهقان، کارشناس ارشدصنعت ومعدن فرمانداری‌خوروبیابانک با اشاره به‌تنوع مواد معدنی دراین شهرستان، از خوروبیابانک به عنوان قطب صنعت و معدن در استان اصفهان یاد کرد و گفت: سنگ‌های تزئینی مرمریت، خاک‌های صنعتی و کانسارهای فلزی موجود از نمونه بارز معادن شهرستان بوده که معدن تالک جندق جزء خاک‌های صنعتی مرغوب در کشور است.

دهقان با بیان اینکه معدن تالک جندق با رگه‌هایی به ضخامت متوسط یک متر و طول۱۵۰متر در منطقه چاه زرد قرار دارد که تولید سالیانه آن حدود ۱۰هزار تن است گفت: ‌این ماده معدنی درصنایع بهداشتی، آرایشی، دارویی، لاستیک و پلاستیک‌ سازی، کاشی ‌و سرامیک، کاغذ، تولید پوشش، رنگ‌ و شیشه سازی، مواد روان کننده، عایق‌های الکتریکی و الکترونیکی، کشاورزی وخوراک دام کاربرد دارد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان خوروبیابانک هم میزان اشتغال‌زایی در این معدن را حدود ۳۰ نفر بیان کرد گفت: در صورت ارائه تسهیلات بانکی لازم، امکان بکارگیری تا ۵۰ نفر فراهم می شود.

اسدالله فیروزی افزود: این ماده معدنی منحصر به فرد دراستان اصفهان به لحاظ مرغوبیت علاوه بر مشتریان داخلی مشتریانی از کشورهای اروپایی خصوصا ترکیه دارد.

فیروزی اضافه کرد: این معدن توسط حسین افضل بهره بردار ۵۶ ساله جندقی در سال ۸۵ مجوز استخراج گرفت که میزان ذخیره آن حدود ۲۰۰ هزار تن است.

گفتنی است؛ معدن تالک جندق در ۴۰کیلومتری شرق این شهر و ۴۶۰کیلومتری مرکز استان اصفهان واقع است.
نظرات 1 + ارسال نظر
رامین کامیاب شنبه 18 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 02:22

با سلام خریدار تالک هستم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد