چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

500 میلیون تومان خسارت سیل به روستاهای بخش چوپانان

معاون آبخیزداری اصفهان:

2 میلیارد متر مکعب آب در مناطق فاقد سد به هدر می‌رود

» سرویس: استان ها - اصفهان
4-390-1.jpg

معاون آبخیزداری اداره حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: حدود 2 میلیارد متر مکعب آب در مناطق فاقد سد به هدر می‌رود و باید با برنامه مناسب در جهت مهار و استفاده از این منابع آبی گام برداشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه اصفهان، ابوطالب امینی در مراسم افتتاح بند سنگ و سیمان دره انجیر انارک اظهار کرد: طبق آمار، 93 میلیارد متر مکعب جریان‌های سطحی وجود دارد و فقط حدود 30 درصد از این جریان‌های سطحی مهار شده و تبدیل به سیلاب نمی‌شود.

وی افزود: اگر بتوان برنامه‌ریزی مناسبی برای 70 درصد باقیمانده این جریان‌های سطحی انجام داد، می‌توان شاهد افزایش تولید 70 میلیون تن محصولات و اشتغال معادل کنونی آن بود.

معاون آبخیزداری اداره حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان تصریح کرد: اگر بتوانیم به روش‌های ساده، زود بازده و اقتصادی، سیلاب‌ها را رها کنیم و در جهت مناسب به کار بندیم، فعالیت آبخیزداری به درستی انجام شده است.

امینی ادامه داد: یکی از مناطقی که سیلاب‌ها باعث بروز خسارت آن می‌شوند، منطقه نایین و انارک هستند و در این ارتباط ایجاد بند سنگ و سیمان دره انجیر انارک، کمک شایانی به کنترل سیلاب و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی خواهد کرد.

معاون آبخیزداری اداره حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان خاطرنشان کرد: حدود 2 میلیارد متر مکعب آب در مناطق فاقد سد به هدر می‌رود و باید با برنامه مناسب در جهت مهار و استفاده از این منابع آبی گام برداشت.

بارندگی‌های اخیر 2.5 میلیارد تومان خسارت وارد کرده است

هم چنین معاون فرماندار نایین گفت: بارندگی‌های 15 ساعته روزهای گذشته 2.5 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی شهرستان‌های نایین وارد کرده است.

علی اکبر نوابی اظهار کرد: 2 میلیارد تومان از این خسارات به بخش مرکزی شهرستان نایین و 500 میلیون تومان به روستای بخش چوپانان، وارد شد.

معاون فرماندار نایین با بیان اینکه هم اکنون دیواره قنات حجت‌آباد چوپانان مسدود شده است، تصریح کرد: اگر دیواره داخلی این قنات ریزش کند، خسارات زیادی به منطقه چوپانان وارد می‌شود.

نوابی همچنین از تلف شدن 95 راس دام در بارندگی‌های اخیر در منطقه خبر داد و عنوان کرد: بارندگی‌های اخیر باعث خوشحالی مردم شد, اما خساراتی که وارد گردید، حلاوت و شیرینی نزول آسمانی را از بین برد.

وی همچنین از مدیریت بحران استان خواست درخصوص خسارات اخیر، حمایت خود را از منطقه افزایش دهند و گفت: خسارات وارده به مناطق نایین، انارک و چوپانان با وجود حمایت مدیریت بحران استان رفع خواهد شد چرا که خسارات هم به زیرساخت‌ها صدمه وارد کرده و هم محصولات کشاورزی را نابوده کرده است.

منبع خبر:http://isna.ir/