چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

دعوای طبسی ها و خوری ها داغ تر می شود


دعوای طبسی ها و خوری ها داغ تر می شود

شورآبه هایی که پولسازند/ به نام طبس به کام اصفهانی‌ها

معدن پتاس
شناسهٔ خبر: 4003997 - 
طبس- آب های شور فرصتی برای درآمد زایی در شهرستان طبس ایجاد کرده است که به دلیل فرآوری شدن آن در شهرستان خور و بیابانک عوائدی از این بابت نصیب مردم طبس نمی‌شود.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: معدن پتاس طبس، تنها معدن شورآبه در خاورمیانه است که با دو هزار و ۲۵۰ کیلومتر مربع وسعت در ۱۳۰ کیلومتری جاده‌ خور_طبس و در مرز خراسان جنوبی با اصفهان در منطقه مرکزی کویر ایران قرار دارد.

این منطقه که در دل آن آب هایی زلال، ولی اشباع شده از نمک وجود دارد، منظره ای زیبا و بی نظیر را ایجاد نموده است.

ماده پتاس از چاه های آب شور با دبی ۲۰۰ لیتر در ثانیه حاصل می‌شود و پس از آن به استان های تهران، آذربایجان شرقی، اصفهان و زنجان ارسال می‌شود.

مهم‌ترین کاربرد پتاس، استفاده به عنوان کود شیمیایی در صنایع کشاورزی است و در سایر مصارف و در صنایعی چون تولید صابون و شوینده های گوناگون، رنگ های شیمیایی و داروها، صنایع شیشه و سرامیک، صنایع غذایی، تهیه گل حفاری و ... مورد استفاده قرار می گیرد که البته درصد بسیار کمی از تولید پتاس صرف این موارد می‌شود.

طعم شیرین شورابه های طبس برای اصفهانی ها

این شورآبه های درآمد زا که فرصتی برای اشتغال و اقتصاد شهرستان طبس است، از سال ۹۴ با بهره برداری از مجتمع فراوری پتاس در شهرستان خور و بیابانک که در هم مرزی جغرافیایی با شهرستان طبس قرار دارد، عوائد اقتصادی خوبی را به مردم استان همجوار یعنی اصفهان رسانده است.

معدن پتاس طبس بصورت مستقیم برای ۳۰۰ نفر و بطور غیر مستقیم نیز برای ۳۰۰ نفر در شهرستان خور و بیابانک با راه اندازی مجتمع فراوری شغل ایجاد کرده است.

معدن پتاس همچون بسیاری از معادن فعال در شهرستان طبس بهره بردار غیر بومی دارد اما چیزی که واضح است این است که این معدن و دیگر معادن در حوزه شهرستان طبس باید سهم ۲ درصد از فروش محصولات معدنی خود را به این شهرستان پرداخت کنند.

طرح اکتشاف و تجهیز ذخایر پتاس از سال ۸۰ در طبس آغاز شد و کارهای اجرایی آن تا سال ۱۳۸۷ به پایان رسید و باید گفت با همه دوندگی هایی که شهرستان برای اکتشاف وتجهیز ذخایر کشیده اند اما طعم شیرین شورابه ها به کام اصفهانی ها است.

اولین هشدار را امام جمعه داد

امام جمعه شهرستان طبس در تاریخ ۱۷ مرداد سال گذشته، برای اولین بار این موضوع را رسانه ای کرد و افزود: بطور دائم مسائل طبس را در بُعد خرد و کلان پیگیری می‌کنم که حساسیت در مرزهای شهرستان یکی از این مسائل است.

حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان بیان داشت: در همین راستا درباره بهره برداری معادن پتاس تذکر داده ام اما اصفهانی‌ها کارخانه پتاس را در خور زده‌اند ولی شکاف های بهره برداری، از مرز جغرافیایی طبس است که عوارض ۲ درصد آن باید پرداخت شود.

این مسئله مهم در آن زمان زیاد مورد توجه واقع نشد تا اینکه بعد از یک سال مجددا موضوع رسانه ای و اکنون در حال تبدیل به موضوعی مهم در این منطقه شده است.

به صورتی که علاوه بر رسانه های طبس و خور، مردم این دو شهرستان نیز وارد گود شده‌اند و با تشکیل کمپین خواستار رسیدگی به این موضوع و احقاق حق خود هستند.

در آخرین اخبار و تحولات بین دو شهر خور و طبس، عده ای از مردم خوروبیابانک در نامه ای به رئیس جمهور تعیین خط مرزی و وضعیت معدن پتاس را خواستار شدند.

معدن پتاس در لیست معادن خراسان جنوبی است

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت طبس در گفت و گو با خبرنگار مهردر این زمینه گفت: معدن پتاس از معادن شهرستان طبس است و پروانه بهره برداری این معدن، هم اکنون در لیست معادن استان خراسان جنوبی قرار دارد.

با توجه به نزدیکی معدن پتاس به شهرستان خور و بیابانک و به جهت بهره برداری از زیرساخت های این شهر، واحد فراوری پتاس در نزدیکی شهر خور احداث شده استمرتضی جلالی عنوان کرد: تمامی گزارشات مسئول فنی و آمار ماهیانه تولید و سایر مکاتبات با شهرستان طبس انجام می‌شود.

این مقام مسئول افزود: با توجه به نزدیکی معدن پتاس به شهرستان خور و بیابانک و به جهت بهره برداری از زیرساخت های این شهر، واحد فراوری پتاس در نزدیکی شهر خور احداث شده است.

 وی عنوان کرد: با احداث کارخانه در این شهر پروانه بهره برداری واحد فرآوری توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان صادر شده است.

 وی با تاکید بر اینکه پیگیری در خصوص تعیین تکلیف این معدن در حال پیگیری است، افزود: همکاری مسئولان شهرستان و استان در پیگیری این موضوع با جدیت ادامه دارد.

جلالی افزود: حقوق دولتی این معدن همانند سایر معادن استان و شهرستان محاسبه و ابلاغ شده است و پیگیر وصول آن هستیم.

وی تصریح کرد: چیزی که در حال حاضر به آن نیاز داریم، حفظ آرامش از سمت همشهریان عزیز و گرانقدر است تا بتوانیم با قدرت برای ادامه پیگیری‌ها اقدام کنیم.

معدن پتاس جزء جدا ناشدنی از خاک طبس است

سید مهدی طلائی فرماندار طبس نیز در پاسخ به نگرانی شهروندان طبس گفته است که معدن پتاس جزء جداناشدنی از خاک طبس است.

محمدرضا نعمت‌زاده، وزیرصنعت، معدن و تجارت در جمع صاحبان صنایع و معادن شهرستان طبس در سال گذشته با اشاره به درخواست‌های پی در پی شهرستان طبس برای دریافت سهم ۲ درصد از فروش محصولات معدنی گفت: بر اساس آن چه که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در ابتدای شکل‌گیری جمهوری اسلامی برای پرداخت ۲ درصد سهم فروش محصولات معدنی در شهرستان‌های بافق و طبس دستور فرموده‌اند وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز موافق پرداخت این سهم به شهرستان طبس است و واحدهای مرتبط در حوزه معدنی این مهم را باید هر چه سریع‌تر عملیاتی کنند.

نصب علائم راهداری برای مشخص شدن حوزه راه های طبس

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی هم در سفری که به شهرستان طبس داشت، در پاسخ به این سوال که چه زمانی علائم مربوط به معدن پتاس مبنی بر اینکه این مکان متعلق به شهرستان طبس است در جای مشخص خود تعبیه می‌شوند، گفت: تقسیمات جغرافیایی مصوب وزارت کشور و لازم الاجراست و از زمانی که شهرستان طبس، جزء استان یزد بوده است بعضی از قسمت های طول راه منطبق بر آن نبوده است.

جعفر شهامت در گفتگو با مهر افزود: پیمانکار در حال انجام دادن روکش کاری است و پیگیر هستیم به محض اینکه به پیشرفت قابل قبولی برسد، فرآیند تحویل راه انجام شود.

وی بیان کرد: با مطالعه سوابق این موضوع متوجه شدیم که قبل از انتقال راهداری به حمل و نقل این موضوع مطرح بوده است و صورت جلسه ای نیز در این باب تنظیم شده است.

وی در پایان گفت: نصب علائم منع خاصی ندارد و اگر جایی حساسیت خاصی وجود داشته باشد با هماهنگی فرمانداران کار را پیش خواهیم برد.

استحصال پتاس اگر چه به دلیل راه اندازی کارخانه فراوری در خور بیابانک انجام می‌شود اما نباید این مسئله عاملی باشد تا سرمایه شهرستان که عوائد آن نیز باید نصیب مردم همین شهر شود، در اختیار سایر استان‌ها قرار گیرد


بازدید مادر شهید از فرزندش در چوپانان


به نقل از کانال تلگرامی اسلام چوپانان:
بازدید مادر شهید از فرزندش در چوپانان
حدود دوهفته پیش بود...
طیبه مستقیمی (طیبه‌شیخ)
مادر شهید بزرگوار بهنام قوامزاده
دلش هوای بچشا میکنه و همراه با پسرش اومدن چوپونون...
طیبه شیخ کتابخونه را فرزند خودش میدونه و هنوز بعد از گذشت حدود ۲۰ سال قلبش برای فرزندش میزنه و با دیدارهای گاه به گاه رفع دلتنگی میکنه...
طیبه شیخ حدود ۲۰ سال پیش کتابخونه روستا را به یادبود پسر شهیدش بنا و به ارشاد واگذار کرد.
۱۲۰ ساله باشی و سایهٔ پرخیر و برکتت رو سر روستا بادوام باشه ایشالا...
از جانب دوستداران فرهنگی روستا دست شما را میبوسم و به وجود و حضور شما بعنوان یک همشهری افتخار میکنم...
و شرمنده‌م که ما مردم، اونجور ک شایسته و بایسته است قدردان شما نبودیم. هرچند که فکر شما چیز دیگه‌ایه و معامله را با خدا و شهیدتون کردید...

منبع:کانال سرکویری

جزئیات گازرسانی به شهرها و روستاها در سال جاری

جزئیات گازرسانی به شهرها و روستاها در سال جاری

استانها/ گازرسانی

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران جزئیات گازرسانی به روستاها و شهرها را در سال آینده تشریح کرد و گفت:در سال جاری گازرسانی به حدود ۵ هزار روستا در دست اجرا قرار دارد.

سعید مومنی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بند قاف قانون بودجه سال ۱۳۹۳ اظهار کرد: طبق این بند باید ظرف مدت سه سال یعنی  تا پایان سال ۱۳۹۷، به دو میلیون و ۳۶۳ هزار خانوار گازرسانی کنیم. در این راستا باید به ۵۰۰ هزار خانوار که در نقاط صعب‌العبور هستند و امکان اجرای خط لوله وجود ندارد از طریق روش‌هایی مانند CNG یا LNGگازرسانی شود.

وی افزود: تا ۳۱ اردیبهشت ۹۶، به یک میلیون و ۷۸۰ هزار خانوار گازرسانی شد که از این تعداد حدود ۷۲۰ هزار خانوار در بخش روستایی هستند، ۱۱۳ هزار خانوار در بخش شهری هستند و به سایر خانوارها در توسعه شهرها و روستاها گازرسانی شده است. در سال جاری گازرسانی به حدود ۵ هزار روستا در دست اجرا قرار دارد و تا پایان سال به همین اندازه پیمان‌های جدید خواهیم گرفت و انتخاب پیمانکار در ۶ ماه دوم سال انجام می شود.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه تا کنون حدود ۲۳ هزار روستا گازدار شدند، ادامه داد:همچنین هزار و ۸۵ شهر از گاز بهره مند هستند  و در سال ۱۳۹۶ هم ۴۶ شهر دیگر هم به روش لوله‌کشی گازدار خواهند شد.

مومنی در ادامه با اشاره به گازرسانی به شهرها و روستاها به روش CNG گفت: گازرسانی به تعدادی از شهرها از جمله رینه لاریجان، پول و کجور در استان مازندران از طریق CNGدرحال اتمام است. شهرهای انارک، جندق و چوپانان در استان اصفهان درحال انجام پروژه گازرسانی به روش CNGو شهر بیدروبه در خوزستان درحال بهره برداری از طریقCNG است. همچنین شهر لالی در خوزستان در مرحله طراحی گازرسانی از طریق CNG قرار دارد.

وی درمورد سرمایه مورد نیاز برای گازرسانی به شهرها و روستاها نیز توضیح داد:مجموعا در طول برنامه ششم چهار میلیون خانوار از گاز بهره مند خواهند شد. منابع گازدار شدن این خانوارها از بند قاف تا سال ۹۷، عوارض گازرسانی به روستاها  و مابقی از منابع داخلی شرکت گاز تامین می شود. سرمایه  مورد نیاز برای گازرسانی طبق برنامه ششم حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان است.

اعتراض رئیس سنی مجلس دهم به اعتبارنامه منتخب اصفهان


اعتراض هاشم‌زایی به اعتبارنامه منتخب اصفهان


اعتراض رئیس سنی مجلس دهم به اعتبارنامه منتخب اصفهان امروز یکشنبه در شعبه ۲ بررسی اعتبارنامه نمایندگان مورد رسیدگی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا هاشم‌زایی به همراه جمعی از نمایندگان مجلس نسبت به روند انتخابات اصفهان اعتراض داشته و عنوان کردند که رد صلاحیت مینو خالقی پس از به دست آوردن نصاب آرا در اصفهان خلاف قانون بوده و حتی در صورت حذف وی نفر ششم از حوزه انتخابیه اصفهان باید به مجلس راه پیدا می‌کرد، این در حالی است که آجودانی نفر ششم اصفهان در انتخابات مجلس دهم نه‌تنها بعد از حذف مینو خالقی به مجلس راه پیدا نکرده بلکه پس از اعلام کاندیداتوری در انتخابات میاندوره‌ای اصفهان، رد صلاحیت شده است.

اعتراض این نمایندگان به اعتبارنامه حسن کامران منتخب اصفهان در شعبه ۲ بررسی اعتبارنامه نمایندگان به ریاست کاظم جلالی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

قرار است جلسه بعدی این شعبه فردا (دوشنبه ظهر) با حضور معترضین برگزار شود و در صورتی که معترضین قانع نشدند و اعتراضشان به اعتبارنامه به قوت خود باقی بود، پس از گزارش شعبه ۲ به مجلس، صحن علنی مجلس درباره اعتبارنامه حسن کامران منتخب اصفهان تصمیم‌گیری کند.

نصب 2 مخزن تامین آب حیات وحش در منطقه عباس آباد چوپانان

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس اداره حفاظت محیط زیست نایین  گفت: همزمان با هفته محیط زیست از 2 واحد آب انبار تأمین آب انواع گونه های جانوری در پناهگاه حیات وحش عباس آباد بهره برداری شد.


 
حسین اکبری افزود: مخزن های یاد شده که هر کدام 10هزار لیتر گنجایش دارد در محدوده گدار کوه بیاضه و کوه چفت واقع در پناهگاه حیات وحش عباس آباد با مبلغ معادل 160میلیون ریال از محل اعتبارات استانی حفاظت زیست بوم ها و مدیریت بحران نصب شده است.
 
وی افزود: این مخازن از نوع فایبرگلاس سه لایه، محکم و ضد آفتاب بوده که به روش زیرسطحی و پوشیده و هماهنگ و موزون با طبیعت منطقه نصب شده است.
 
وی افزود: موقعیت مخازن مذکور در کوهپایه ها بطوری جانمایی شده است که مورد استفاده انواع حیات وحش کوهزی و دشتزی بویژه کل و بز، قوچ و میش، گونه های گوشتخوار، انواع کبک، تیهو، باقرقره و دیگر حیوانات قرار می گیرد.
 
وی گفت: آب انبارها از طریق تانکر بطور سیار آبگیری شده و با نصب شناور در محل آبشخور به طور خودکار و در زمان حضور حیات وحش جریان می یابد.
پناهگاه حیات وحش عباس آباد با دارا بودن حداقل 5 گربه سان از 8 گربه سان فعلی در ایران، یکی از مهمترین زیست بوم های خانواده گربه سانان در ایران و جهان محسوب می شود.

افزایش جمعیت پلنگ ایرانی در منطقه عباس آبادچوپانان


اصفهان؛

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نایین گفت : در پی ثبت تصاویری از طریق دوربین های نصب شده در منطقه حفاظت شده عباس آباد نایین ؛ نشانه هایی از افزایش جمعیت پلنگ ایرانی در این منطقه به دست آمده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازاصفهان،حسین اکبری امروز در جمع خبرنگاران افزود : به تازگی پس از بازبینی دوربین های تله ای نصب شده در نواحی خاص زیستگاهی و کریدورهای اصلی منطقه حفاظت شده عباس آباد نایین چند قطعه تصویرجدید از پلنگ ایرانی به دست آمده است.
 
وی افزود: بررسی دقیق و تحلیل خال های بدن پلنگ ها در تصاویرگرفته شده نشان می دهد در بازه زمانی 9 ماهه، حداقل 3 قلاده پلنگ از جلوی دوربین ها عبور کرده که این نشانه ای بسیار مهم و امید بخش برای احیای جمعیت پلنگ ها پس از 33 سال در منطقه است.
 
وی افزود : ثبت تصاویر متعدد و به ویژه در روز که نشان دهنده افزایش جمعیت پلنگ ایرانی در پناهگاه حیات وحش عباس آباد پس از سه دهه است ؛ بی تردید یک موفقیت علمی و حفاظتی بزرگ محسوب می شود.
 
پناهگاه حیات وحش عباس آباد با دارا بودن حداقل 5 گونه گربه سان از 8 گربه سان فعلی در ایران، یکی از مهمترین زیست بوم های خانواده گربه سانان در ایران و جهان محسوب می شود

تذکر آقای صمیمی


تذکر آقای صمیمی

دوست و همشهری و نویسنده متعهد چوپانانی جناب آقای صمیمی طی یاد داشتی به من چنین نوشته اند:
درودبرشما.
مطلبی درزمینه خرابی جاده چوپانان. به هفتومان بنده درکانال بیابانک نوشتم وسایت شهیدبرات این مطلب رابدون منبع درکانالش گذاشته.اما اینمطلب مربوط به ایشان نیست.سپاسگزارم.غلامعلی. صمیمی
چوپانان آباد :این وبلاگ سعی می کند که حقوق نویسندگان را رعایت کند متاسفانه بعضی مدیران کانال تلگرامی این حقوق را رعایت نمی کنند و من در نقل قول مطلب فوق دو منبع را ذکر کردم
اما چه خوب است همشهریان عزیز اگر مطلبی را راجع به چوپانان  منتشر می کنند کپی آنرا هم برای ما بفرستند تا مستقیما به نام خودشان منتشر کنیم در تلگرام با ادرسهای زیر با این وبلاگ تماس بگیرید
@choopanan_abad
@mostaghimi25

جاده پردست انداز وپرمخاطره چوپانان به هفتومان!!!!!!!!!!


جاده پردست انداز وپرمخاطره چوپانان به هفتومان!!!!!!!!!!
به گزارش کانال تلگرامی عصر خور: یڪی از جاده های پردست انداز وپرمخاطره وبسیاربد محورچوپانان به هفتومان است.این مسیر بدلیل اینڪه محل تردد تریلرهای سنگی است بسیارناهموار وپرازلڪه گیری های بیخوداست وتاشعاع حدود 30ڪیلومترآن مربوط به اداره راهداری چوپانان ونایین است وبقیه مربوط به شهرستان خوروبیابانڪ می شود ڪه بسیار ناهموارشده ومتاسفانه اداره مربوطه این جاده رابحال خودرها ڪرده.امیدوارم ازطریق این ڪانال مسئولان خور این معضل راببینند وچاره ای بیندیشند.زیرا بسیارخطرناڪ شده مثلا راننده تریلر میخواهد چاله را رد ڪند مجبوراست انحراف بچب شود وماشین روبرویی باید ازمسیرخارج شود ودراین صورت حتما چپ خواهدڪرد.
ازمسئولین. محترم راهداری خوروبیابانڪ استدعا دارم حتما یڪبار ازاین مسیر عبورڪنند زیرا ازاین مسیرفقط مردم ڪویری خودمان عبورمیڪنند ڪه همگی تحت لوای این شهرستانند.بنابرین غفلت ومسامحه دراین موضوع عواقب سخت وغیرقابل جبرانی رادرپی خواهدداشت.
 کانال سایت شهید برات

به کانال تلگرامی چوپانان آباد بپیوندید

وداع ابدی با استاد میر جلال فاطمی انارکی




وداع ابدی با استاد میر جلال فاطمی انارکی 
متأسفانه با خبر شدیم استاد میر جلال فاطمی انارکی نویسنده مقتدری که خاطراتش را در این وبلاگ منتشر می کردیم جان به جان آفرین تقدیم کرده است با عرض تسلیت به خاندان محترم فاطمی و همسر و نوه هایش یکی از خاطرات او را که آخرین نوشته های منتشر شده اش می باشد را در زیر می آوریم
روحش شاد و یادش گرامی باد

خاطرات یکی از کاندیدا های دوره اول مجلس شورای اسلامی از نائین
خاطراتی ازجوانانی مانند احمد مومنی در سال های 60 به بعد
چشمانم سفید شد تا یکی از این جوانان خودش را نشان بدهد .انچه در باره این جوانان می گویم به دور از کلمه ای اغراق است .اولین دوره انتخابات مجلس پس از انقلاب درحال برگزاری بود . تعداد کاندیداهای شهرستان نائین به 12 نفر میرسید . از انارک من و اقای مهندس فرازی . یک روحانی از خور و بیابانک و سایرین از شهر نائین .شبی جلسه مهمی در خانه یکی از سرشناسان نائین و با حضور افرادی صاحب نام و تاثیر گذار در انتخابات برقرار بود .اینکه تعداد کاندیداها کم شود و خودشان از میان خودشان کاندیدای اصلح را انتخاب کنند . کسی پا پس نکشید . هنوز رای گیری دور اول نتیجه اش اعلام نشده بود . من یک نفر را به چشم دکور نگاه میکردند . نه نام و رسمی داشتم . وابسته به حزبی نبودم. هیچ پولی نیز برای هزینه های انتخابات تخصیص نداده بودم.انتظار انصراف داشتند . خیلی هم پا پی من نشدند چون میدانستند که کسی رای اش را به من نمیدهد .یکی از کاندیداها دکتر حسینی استاد دانشگاه و تحصیل کرده امریکا بود .هزینه سنگینی برای این انتخابات در نظر گرفته بود . به سبک انتخابات امریکا  کارناوال های اتوموبیل تشکیل میداد و برای قدرت نمائی به انارک و خور و بیابانک و جندق و تمام روستاها میرفت و مخارجی غیر معمول میکرد . در اینجلسه دکتر حسینی بلند شد تا حرف هایش را بزند . با این جمله شروع کرد .یک جوان انارکی از 40 جوان تحصیلکرده نائینی بهتر است .گفت : شما کاندیداها با چشمان خودتان دیده اید که این جوانان انارکی برای پیروزی کاندیدایشان  چه خون دلی می خورند . با شکم گرسنه در صحراها، جاده ها و عمق معادن  پوستر تبلیغاتی می چسبانند. با جان ودل وبدون اینکه کمترین انتظاری داشته باشند برای پیروزی کاندیدایشان جان می کنند . ای کاش که در نائین فقط چند نفر ازاین جوانان مخلص پیدایشان میشد  بدون ذره ای تردید جوانان زیر 30 سال سن انارک را در اواوئل انقلاب ، رشید ترین ، بی ریاترین ، و سالم ترین جوانان انارک میدانم . بسیاری از کاربران جوان امروزی ما  فرزندان همان جوانان هستند . چند روز بعد از این جلسه نتیجه دور اول انتخابات نائین اعلام شد که اینجانب و دکتر شمس الدین حسینی به دور دوم راه پیدا کردیم .استاندار اصفهان اقای کاظم بجنوردی از اعضای اصلی حزب جمهوری خواه بود .برایش سرافکندگی بود که از یکی از شهرستانهایش ( نائین ) کاندیدای حزب موفق نشود . اقای حسینی از اعضای حزب جمهوری خواه نیز بود . روز 24 /12/ سال 58 نتیجه دور اول اعلام شد. این مخلص و دکتر حسینی به دور دوم انتخابات راه پیدا کردیم . دور دوم باید در اردیبهشت برگزار می شد . فردای اعلام نتیجه انتخابات دور اول ، در تاریخ 29 اسفند نامه ای از استانداری دریافت کردم که پاک سازی شده ام . هیچ دلیلی بر علت پاکسازی بیان نشده بود . مامورین حزب در سرتاسر حوزه انتخابیه پراکنده بودند و از گفتن هیچ تهمت و ناسزائی دریغ نمیکردند . معذلک دور دوم انتخابات را نیز با اکثریت ارا من بردم .با حدود کمتر از 1000 رای نسبت ب کاندیدای دیگر . تنها راهش این بود که برخی ز صندوق های جندق را باطل کنند . استدلالشان نیز نسبتا محکمه پسند بود.           
-چرا مردم جندق حتی یک رای مخالف به اقای فاطمی نداده اند و 4000 رای به نفع ایشان به صندوق ریخته شده است ؟  این چند صندوق مورد شک و تردید است و ارای ان باطل میشود .    
مهدی اشرف نتوانست به احساساتش غلبه کند , در حضور من به فرمانداری امد و سیلی محکمی به پای گوش فرماندار زد . به اطاق فرماندار رفتیم . صادقانه چنین گفت :خدا میداند هیچ کاری از دست من ساخته نیست . مامورین خاصی از تهران امده اند که همگی صاحب اختیارند . حق با شماست . موضوع انتخابات نائین را برخی روزنامه ها با اب و تاب نوشتند منجمله روزنامه جنبش با عنوان : از شگفتی های انتخابات  !!!!     اقای مومنی در جریان این وقایع هستند . کلیه جوانان ان روز انارک که رویا هایشان نقش بر اب شد از کم و کاست قضایا مطلعند . جلال

آغاز برداشت مکانیزه گندم در شهرستان نایین

آغاز برداشت مکانیزه گندم در شهرستان نایین

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نایین، در روز پنجشنبه مورخ 04/03/96 برداشت مکانیزه گندم از سطح 470 هکتار از اراضی شهرستان نایین در منطقه چوپانان و دق سرخ انارک با استفاده از سه دستگاه کمباین جاندیر مدل(9555 و 1055) آغاز گردید. شایان ذکر است در تاریخ فوق معاینه فنی کمباین جاندیر مدل  1055 توسط کارشناسان این مدیریت انجام و کارت معاینه فنی صادر گردید.

استفاده از این خبر بدون ذکر منبع ممنوع است