چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

سیل امروز در چوپانان

سیل امروز در چوپانان


به گزارش کانال تلگرامی سلام چوپانانبر اثر بارندگی روی کوههای عباس آّاد سیل به چوپانان رسید در تصاویر زیر ببینید 

موسیقی در چوپانان

 موسیقی در چوپانان(رمضون علی آقا بیک)

نوشته : محمد مستقیمی
نقل از :دولنده

رمضان جلالپور (رمضون علی آقا بیک) پیرمرد خوش ذوق و خوش سخنی است که اهل دل هم شده و تازگی‌ها که آنچه نباید بجنبد در او جنبیده است و سر پیری هوای عشق و عاشقی دارد و خیلی بیشتر از پیش دوست داشتنی شده است دلی پر درد دارد چون سر پیری تنها شده و وسوسه‌ی تجدید فراش او را چنان واله و شیدا ساخته که در به در به دنبال همسر است و ناچار به دنبال هم‌سخن. کافی است گوشه‌ی خیابان چوپانان در سایه، روی نیمکت به او بگویی: رمضون حالت چطوره؟ که در دلش باز میشه و دو سه ساعتی سرگرمت می‌کنه و الحق والانصاف مستمع را سر حال میاره و دقایقی از درد و رنج زمانه دور می‌کنه. رمضون یکی دو دانگ صدا هم داره البته ما ایرانی‌ها همه یکی دو دانگ صدا را داریم و همه هم گه گاهی می‌زنیم زیر آواز و ما بچه‌های چوپانان که همه هم به قول خودمون چند تا چهاربیتی از بر داریم من خودم هم گاهی توی حموم می‌زنم زیر آواز و از شما چه پنهون گاهی فکر می‌کنم صدایکی هم دارم و اگر به جای شعر و شاعری رفته بودم دنبال رقص و آواز مؤفق‌تر بودم دست کم مایه‌دار می‌شدم گرچه این روزها آواز خوندن صدا نمی‌خواد کافی است چند تا نت بلد باشی و فقط خارج نخونی که البته این یکی را ما بچه‌های چوپونون نداریم تقریباً همه خارج می‌خونیم و رمضون هم مثل همه‌ی بچه‌های چوپونون نمی‌دونم کی اونم توی اصفهان مهد آواز بهش گفته خوش‌آوازی که تا حرفی به میون میاد از ستایش‌هایی که در اصفهان از آواز او شده می‌گوید و بلا فاصله می‌زنه زیر آواز که صد البته حال و هوای این روزهاش هم عامل دیگری برای این شیدایی اوست و خیلی هم بدک نمی‌خونه ولی خب می‌خونه دیگه مثل خود من با این تفاوت که من فقط توی حموم می‌خونم ولی او هر جا که پیش بیاد می‌خونه حتی توی باغ غدیر اصفهان در جمع متشاعران حتی در حضور استاد هادوی! که این ستایش‌ها از جانب اوست ظاهراً که رمضون ما را به جایی رسانده است که اگر همین روزها آلبومی از او دیدید شگفت‌زده نشوید! بعید نیست.

یکی دو ساعتی در سایه دیوار روی نیمکت گوشه‌ی خیابان چوپانان با رمضون گپ زدم و آنچه گفت و خواند یادداشت کردم و شسته رفته‌ی اونو براتون پست می‌کنم با همان عنوان موسیقی در چوپانان:

 و این‌ها اشعاریست که از خاطره‌اش یا از خودش برایم خواند بعضی به آواز و بعضی با دیکلمه: 

برای مطالعه بقیه مطالب اینجا را کلیک کنید

ادامه مطلب ...

موسیقی چوپانان قسمت پایانی

موسیقی چوپانان قسمت پایانی
نوشته : محمد مستقیمی
نقل از :دولنده

در آخرین سفرم به چوپانان فرصتی دست داد که با قلی دقایقی خلوت کنم و آنچه را در یادش از موسیقی چوپانان دارد قلمی کنم باشد که این موسیقی گرچه تنها سازی که می‌شناسد دف است اما گونه‌گونی چشم‌گیری دارد. آنچه قلمی شده شعر و ترانه‌های این موسیقی است که احتمالاً مشترکاتی در ادبیات محلی ایران دارد دو بیتی‌هایی از بابا طاهر فایز و دیگران البته این دو بیتی‌ها گه‌گاهی محصول ذوق همین بچه‌های چوپانان است که از فحوای آن می‌توان تشخیص داد که افتادگی دوستان اجازه نمی‌دهد آن را از آن خود بنامند.



حسین‌قلی کلانتری (قلی) فرزند علی‌اکبر کربلا عباس است که هم صدایی خوش دارد و هم ذوقی یکی از ترانه‌های او را در یو تیوب گذاشتم و استقبال بزرگی از آن شد و بر آن شدم آنچه را در حافظه دارد ثبت کنم تا بماند برای مطالعه هر قسمت روی آن کلیک کنید

موسیقی در چوپانان 1

موسیقی چوپانان (2)

دستگیری متخلفان شکار پرنده باکلان و صید در نایین


متخلفان شکار پرنده باکلان بزرگ و صید درشهرستان نایین دستگیر شدند.




به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: ماموران اداره حفاظت محیط زیست در راستای حفاظت از تنوع زیستی، با گشت وکنترل مناطق، در زیستگاههای آزاد یک متخلف شکار و صید را ردیابی و دستگیر کردند.

حمید ظهرابی افزود: از شکارچی متخلف لاشه یک پرنده باکلان بزرگ یک قبضه سلاح کالیبر 12، چهار تیر فشنگ کشف و ضبط شد.

باکلان بزرگ پرنده‌ای آبزی، درشت و سیاه رنگ با چانه و گونه‌های سفید است و به‌طور دسته‌جمعی روی تخته‌سنگ‌های ساحلی یا جزیره‌های وسط دریاچه‌ها و یا روی درختان آشیانه می سازد.

وی گفت: همچنین محیط بانان بیاضه نیز یک متخلف شکار و صید در کوه های شرقی پناهگاه حیات وحش عباس آباد در حین تیراندازی به حیات وحش و پیش از موفقیت در شکار غیر مجاز دستگیر کردند.

ظهرابی افزود: از این متخلف نیز یک قبضه سلاح کالیبر 12 به همراه چاقو، اره و فشنگ چهارپاره کشف و ضبط شد.

این دو متخلف تحویل مراجع قضایی شدند.

سلام چوپانان,

سلام چوپانان, 

https://telegram.me/chpnn


کانال "سلام چوپانان"
https://telegram.me/chpnn
پاتوقی برای علاقمندان به 
چوپانان
الماس خوش تراش کویر
@chpnn
کانال سلام چوپانان بصورت گروهی با همیاری جمعی از دوستداران فرهنگ چوپانان اداره میشه
https://telegram.me/chpnn
با پیوستن به کانال سلام چوپانان، ضمن اطلاع از آخرین اخبار و اطلاعات چوپانان ، مطالب و عکسها و ویدیوهای مفرح چوپانانی را هم ببینین.
https://telegram.me/chpnn
دوستان خود را هم باخبر کنین.

در محور چوپانان به جندق شش نفر کشته شدند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی چوپانان آباد اینجا را  کلیک کنید


برخورد دو دستگاه خودرو در نایین شش کشته بر جای گذاشت

نایین،اصفهان- ایرنا - در برخورد یک دستگاه خودروی سواری پیکان با وانت بامداد چهارشنبه در جاده روستای چوپانان به سه راهی جندق در شهرستان نایین ، شش تن جان باختند.

فرمانده انتظامی نایین به ایرنا گفت: این حادثه حوالی ساعت شش بامداد امروز در جاده چوپانان به سه راهی جندق رخ داد.
سرهنگ نبی الله سواد کوهی افزود: در این حادثه چهار نفر مرد ، یک زن ویک دختر بچه در دم کشته شدند.
علت این حادثه از سوی کارشناسان انحراف به چپ خودروی وانت اعلام شده است.
چوپانان در 190کیلومتری نایین وشهرستان نایین در140کیلومتری شرق اصفهان قراردارد.
ت7136/ 6022

دربرخورد دو خودرو شش نفر کشته شدند

به گزارش مفاخر نایین،سرهنگ سواد کوهی فرمانده انتظامی نایین گفت صبح امروزدر برخورد دو خودرو وانت پیکان وسواری پیکان در محور چوپانان به جندق شش نفر کشته شدند.
علت حادثه تحت بررسی است.



  • -
    0
    +
    0

رایزنی با خانم زاهد انارکی سبب حضور گرمه در نمایشگاه توانمندی های روستاییان کشور

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی چوپانان آباد اینجا را  کلیک کنید. 

رایزنی با خانم زاهد انارکی سبب 

حضور گرمه در نمایشگاه توانمندی های روستاییان کشور

به گزارش سفیرخور اولین نمایشگاه توانمندی های روستائیان از طرف معاونت مناطق محروم و روستایی ریاست جمهوری در تهران برگزار شد.

این نمایشگاه با حضور اقوام ایرانی که با لباس های محلی و صنایع دستی خودشان حضور داشتند برگزار شد که نشان از توان روستاییان در اشتغال زایی، صنعت، معدن و صنایع دستی و کشاورزی است.

یک بانوی صنعت گر خوروبیابانکی که در زمینه صنایع دستی مشغول فعالیت می باشد علی رغم حذف خوروبیابانک از این نمایشگاه، با رایزنی با خانم زاهد انارکی که غرفه چوپانان را بر پا کرده بودند، غرفه ای به مساحت ۱۲ متر در این نمایشگاه را به محصولات خود اختصاص داد.

خانم سعیدی صنعتگر موفق شهرستان امسال موفق به کسب نشان ملی روی صنایع دستی بومی شد.

به گفته ی خانم سعیدی معاونین رئیس جمهور از جمله اسحاق جهانگیری و ابوالفضل رضوی از غرفه ی روستای گرمه بازدید به عمل آوردند.

پیش بینی وضع هوا

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی چوپانان آباد اینجا را  کلیک کنید.


پیش بینی وضع هوا 



1 - 5 of 45 days | All 45 days
Next 5 Days
  • Today

    Nov 17

    Pleasant with some sun21°Lo 5°
  • Wed

    Nov 18

    Cloudy, a shower in the p.m.21°Lo 3°
    more
  • Thu

    Nov 19

    Plenty of sun18°Lo 4°
    more
  • Fri

    Nov 20

    Plenty of sun16°Lo 2°
    more
  • Sat

    Nov 21

    A morning shower; cooler15°Lo 0°
    more
Hi 21°RealFeel® 22°Precipitation 0%

Day

N

E

S

W

  • WSW 7 km/h
  • Gusts: 11 km/h

Pleasant with partial sunshine

  • Max UV Index: 4 (Moderate)
  • Thunderstorms: 0%
  • Precipitation: 0 mm
  • Rain: 0 mm
  • Snow: 0 CM
  • Ice: 0 mm
  • Hours of Precipitation: 0 hrs
  • Hours of Rain: 0 hrs
Lo 5°RealFeel® 6°Precipitation 0%

چوپانان، صف نانوایی

 

نویسنده: مهدی افضل - ۱۳٩٤/۸/٢۱

چوپانان بود و غروب بود و پاییز. یکی از آن غروب های غم انگیز، از آن غروب هایی که در پیرامون انسان همه چیز رنگارنگ است، اما پژمرده. و چیزی که به این غم دامن میزد، فوت سید محمود موسوی بود واستاد غضنفر کلانتری.

مهندس گفت:" به کشورهای زیادی سفر کردم. سالها در آلمان زندگی کردم. تقریباً در تمام استانهای کشور پهناورمان ایران، کار کردم، اما زادگاهم گویا طعم و مزه ای سوای آنان دارد. اگر چه با خاطره ای بسیار ناخوش از این ولایت رفتم، اما وقتی در کوچه و خیابانش راه می روم، احساس امنیت می کنم و با رضایت خاطری مطبوع، ذهنم به مسائلی تازه رو می کند. شناخته ها را می بینم و ذهنم از ناشناخته ها راز می گشاید و آن وقت است که از نشاط لبریز می شوم."

و گفت:"با چهار کلاس سواد از مکتب ملا فارغ التحصیل شدم. پدرم برای ادامه تحصیل مرا به انارک برد و به یکی از بستگان سپرد. غربت و دلتنگی از یک طرف، سخت گیریهای معلممان از طرف دیگر عرصه به من تنگ کرده بود که هر جوری بود تحمل می کردم، اما آنچه پیرامونم می گذشت تحملم را طاق کرده بود. داستان از این قرار بود، تکلیف های شبم را پاکیزه و با دقت می نوشتم، اما صبح موقعی که معلم میخواست ببیند، خط خورده بود. قسم و آیه هم بی فایده بود. معلم بی رحم و انصاف، مرا غریب گیر آورده بود. یک روز فلک بود و دیگر روز شلاق و پس آنروز کلاه برای مطالعه بقیه داستان اینجا را کلیک کنید

ادامه مطلب ...

کشف و ضبط چهل و پنج تله فلزی در مناطق شکار ممنوع و آزاد شهرستان خور و بیابانک

نسیم خور: چهل و پنج تله فلزی در مناطق شکار ممنوع و آزاد شهرستان خور و بیابانک کشف و ضبط شد.


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: مأموران اجرایی این اداره، در راستای حفاظت از محیط زیست و گشت و کنترل در منطقه شکارممنوع کلاته و مناطق آزاد شهرستان 45 تله فلزی را کشف و جمع آوری کردند.
حمید ظهرابی افزود: متخلفان با تله گذاری در کنار چشمه ها و آبشخور ها و دیگر منابع آبی و مسیر های پررفت و آمد وحوش را با این روش شکار می کنند.

وی گفت: در این روش صید و شکار ،حیوانات وحشی برای نوشیدن آب و یا عبور از مسیری همیشه احساس ناامنی می کنند و حیوانی که در تله گرفتار می شود اگر فرصت رهایی از تله را داشته باشد دیگر نمی تواند مانند گذشته به زندگی خود ادامه دهد .