ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی اصفهان گفت: سالانه در راستای چهارخطه کردن محورهای مهم و مواصلاتی و اتصال مرکز استان به مراکز شهرستانها، 200 کیلومتر احداث باند دوم در دستور کار اداره راه و شهرسازی استان قرار دارد.
به گزارش پایگاه خبری نایینا به نقل از مهر، استان اصفهان با قرار گیری در چهارراه ترانزیت کشور دارای ۲۳ شهرستان است که به لحاظ وجود صنایع مهم چون ذوبآهن و مجتمع فولاد مبارکه و همچنین بافت تمدنی و تاریخی و اقلیم مناسب و جاذبههای گردشگری مورد توجه میهمانان داخلی و خارجی و به واسطه این مهم دارای ترافیک سنگین برونشهری است.
عباس صالحی با بیان اینکه ایمنی و سلامت سفر از اهداف مهم این اداره کل است گفت: برنامهریزی های بلند مدت و میان مدت برای چهار خطه کردن و رفع و اصلاح نقاط پرحادثه بویژه در راه های شریانی استان اصفهان با توجه به اعتبارات تخصیص یافته از مهمترین وظایف است به طوری که سالانه در راستای چهارخطه کردن محورهای مهم و مواصلاتی و اتصال مرکز استان به مراکز شهرستانها، ۲۰۰ کیلومتر احداث باند دوم در دستور کار این اداره کل قرار دارد.
وی به اقدامات انجام گرفته در سال های ۹۲-۹۱ اداره کل در توسعه راه های استان اشاره کرد و گفت: ۲۹۵ کیلومتر راه و ۱۰ دستگاه پل و تقاطع غیرهمسطح در نقاط مختلف استان ساخته شد که در تیرماه جاری با حضور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی به بهرهبرداری رسید.
مدیر ساخت و توسعه راهها احداث ۴۰۰ کیلومتر راه را در سال جاری از برنامههای این اداره کل برشمرد و گفت: مهمترین این پروژهها شامل: احداث باند دوم دامنه- خوانسار- گلپایگان به طول ۲۳ کیلومتر، احداث باند دوم نائین- انارک به طول ۴۰ کیلومتر، احداث باند دوم اصفهان- اردستان به طول ۲۳ کیلومتر، احداث باند دوم سه راهی اژیه- ورزنه به طول ۲۴ کیلومتر، احداث باند دوم پلیس راه اصفهان- تهران – علویجه به طول ۲۰ کیلومتر، اجرای زیرسازی آسفالت محور پشتکوه- پیشکوه فریدونشهر به طول ۴۰ کیلومتر، احداث تونل خوانسار به طول ۱٫۲ کیلومتر، احداث باند دوم سفیددشت- ورنامخواست به طول ۲۱ کیلومتر، تکمیل باند دوم موته- گلپایگان به طول ۲۰ کیلومتر، تکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول ۲۳ کیلومتر، احداث بزرگراه کاشان- مشهد اردهال به طول ۳۵ کیلومتر و همچنین احداث چندین پل و تقاطع غیرهمسطح میباشد که تاکنون برای این پروژهها ۱۷۱۳ میلیارد ریال هزینه شده است و جهت تکمیل آن نیز ۲۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.