چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

افزایش جمعیت پلنگ ایرانی در منطقه عباس آبادچوپانان


اصفهان؛

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نایین گفت : در پی ثبت تصاویری از طریق دوربین های نصب شده در منطقه حفاظت شده عباس آباد نایین ؛ نشانه هایی از افزایش جمعیت پلنگ ایرانی در این منطقه به دست آمده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازاصفهان،حسین اکبری امروز در جمع خبرنگاران افزود : به تازگی پس از بازبینی دوربین های تله ای نصب شده در نواحی خاص زیستگاهی و کریدورهای اصلی منطقه حفاظت شده عباس آباد نایین چند قطعه تصویرجدید از پلنگ ایرانی به دست آمده است.
 
وی افزود: بررسی دقیق و تحلیل خال های بدن پلنگ ها در تصاویرگرفته شده نشان می دهد در بازه زمانی 9 ماهه، حداقل 3 قلاده پلنگ از جلوی دوربین ها عبور کرده که این نشانه ای بسیار مهم و امید بخش برای احیای جمعیت پلنگ ها پس از 33 سال در منطقه است.
 
وی افزود : ثبت تصاویر متعدد و به ویژه در روز که نشان دهنده افزایش جمعیت پلنگ ایرانی در پناهگاه حیات وحش عباس آباد پس از سه دهه است ؛ بی تردید یک موفقیت علمی و حفاظتی بزرگ محسوب می شود.
 
پناهگاه حیات وحش عباس آباد با دارا بودن حداقل 5 گونه گربه سان از 8 گربه سان فعلی در ایران، یکی از مهمترین زیست بوم های خانواده گربه سانان در ایران و جهان محسوب می شود
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد