چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

پایگاه امداد جاده ای غزال سیاه کوه اردکان افتتاح شد

پایگاه امداد جاده ای غزال سیاه کوه اردکان افتتاح شد

یزد- ، پایگاه امداد جاده ای غزال سیاه کوه با حضور مسئولان استان و شهرستان اردکان افتتاح شد .

به گزارش روز شنبه ایرنا، نماینده مردم اردکان در آئین بهره برداری از ساختمان پایگاه امداد جاده ای غزال سیاه کوه این شهرستان که با حضور مدیران عامل هلال احمر، توزیع برق،آب و فاضلاب روستایی استان و مسئولان اردکان برگزار شد، با اشاره به اهمیت راه اندازی پایگاه های امداد و نجات جاده ای هلال احمر جهت خدمت رسانی به مترددین و مسافرین در جاده ها و ابراز خرسندی از استقرار پایگاه غزال سیاه کوه در مسیر پرتردد اردکان - چوپانان اظهار داشت: افزایش ایمنی و پوشش حوادث جاده ای و کمک به مصدومان امری حساس است و هرچه سرعت امداد رسانی بیشتر باشد احتمال نجات جان افراد در معرض خطر نیز افزون تر خواهد شد.

ˈمحمدرضا تابشˈ همکاری مکمل گونه دستگاه های دخیل ایمنی جاده ها نظیر هلال احمر، اورژانس، راهداری و پلیس راه در اندیشیدن تدابیر قبل و بعد از وقوع حادثه و مدیریت صحنه حادثه را در ارتقاء ایمنی و ترانزیت جاده ای و سلامت مردم مهم برشمرد و ظرفیت بالای سازمانی و عملیاتی جمعیت هلال احمر با بهره گیری از توان اعضای و داوطلبان را ممتاز عنوان نمود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس همچنین خواستار تأمین تجهیزات مورد نیاز و نیروی انسانی لازم برای پایگاه های امداد جاده ای شهرستان اردکان شد و بر اجرای دوره های آموزشی متناسب با ماموریت های محوله با هدف افزایش توانمندی اعضای هلال احمر تاکید کرد.

وی همچنین ضمن تقدیر از خدمات دکتر فقیه ، انتخاب دکتر فرهادی از سوی شورای عالی هلال احمر برای تصدی ریاست جمعیت هلال احمر کشور را به فال نیک گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان نیز در این مراسم گفت: 8 پایگاه امداد و نجات جاده ای در محورهای مواصلاتی استان یزد فعال است و در صدد اخذ مجوز 4 پایگاه دیگر در محورهای پرتردد و حادثه خیز استان هستیم.

ˈحمید پارسائیانˈ با بیان اینکه بدلیل وسعت و پراکندگی شهرستان اردکان 3 پایگاه امداد جاده ای در این شهرستان مستقر است افزود: برای احداث ساختمان پایگاه امداد و نجات جاده ای غزال سیاه کوه 280 میلیون تومان هزینه شده که برای محوطه سازی و تجهیز کامل آن 200میلیون تومان دیگر اعتبار نیاز است .

فرماندار اردکان نیز در سخنانی با تشکر از دست اندرکاران ساخت این پایگاه، آمار تصادف در بعضی از محورهای مواصلاتی بخصوص محور اردکان - طبس را بالا ذکر کرد و خواستار تجهیز پایگاه امداد جاده ای خرانق شد.

ˈاحمد کمالیˈ استقرار ایستگاه های آتش نشانی در کنار پایگاه های امداد و نجات جاده ای را ضروری و آنرا موجب کاهش حوادث تلخ جاده ای دانست.

در ابتدای این مراسم نیز رئیس جمعیت هلال احمر اردکان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های این جمعیت در شهرستان اردکان اظهار داشت: سال گذشته90حادثه جاده ای در محورهای مواصلاتی اردکان داشته ایم که از این تعداد178مصدوم و 37 کشته داشته است.

ˈجواد کمال آبادیˈ با بیان اینکه به طور میانگین هر هفته 2حادثه در محور های اردکان اتفاق افتاده است، اهمیت کار امدادرسانی در این شرایط را یادآور شد و به برگزاری کارگاه های آموزشی امداد و نجات برای بالابردن آمادگی این نهاد و فرهنگ سازی در این زمینه اشاره کرد.

پایگاه امداد و نجات جاده ای غزال سیاه کوه در محور اردکان-چوپانان در زمینی به مساحت9000مترمربع و زیربنای 380مترمربع در مدت 15 ماه احداث و به بهره برداری رسید.ک/2

نقل از http://www3.yazd.irna.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد