چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

پیرترین و باسوادترین شهرستان های استان اصفهان

پیرترین و باسوادترین شهرستان های استان اصفهان

اصفهان-مدیرکل آمار و اطلاعات(GIS)استانداری اصفهان گفت: پیرترین جمعیت استان در خوانسار، نایین و خوروبیابانک است که باید جلوی مهاجرت ها در این مناطق گرفته شود.

ˈمحمدرضا قاسمیˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نتایج استخراج شده از سرشماری نفوس و مسکن سال 90 ، نشان می دهد که نسبت جنسی (نسبت تعداد مردان به زنان ضرب در صد) که به طور معمول و استاندارد باید رقمی در حدود 103 باشد در برخی شهرستان ها به هم خورده است. 

وی افزود: این نسبت در شهرستان های مهاجرفرست که با مشکل سالمندی مواجه اند، برهم خورده و تعداد مردها کمتر از مقدار استاندارد است. 

به گفته وی، این مساله باعث می شود که نرخ رشد طبیعی این مناطق نیز کاهش یابد و اگر برنامه ریزی در این زمینه صورت نگیرد ممکن است در سرشماری سال 95 تراکم جمعیتی در برخی شهرستان ها بیش از پیش کاهش یافته باشد. 

قاسمی با اشاره به شاخص بی سوادی نیز گفت: 90 درصد جمعیت استان با تعریف بین المللی که کسی را باسواد می نامد که توانایی خواندن و نوشتن داشته باشد، باسوادند. 

وی اضافه کرد: این شاخص در سرشماری سال 90 نسبت به سرشماری سال 85 رشد داشته و باسوادترین شهرستان استان شاهین شهر و میمه است. 

مدیرکل آمار و اطلاعات(GIS)استانداری اصفهان گفت: برخی کشورها 

شاخص غیررسمی را برای بی سوادی تعریف می کنند که شامل تسلط به کامپیوتر و دانستن زبانی به غیر از زبان مادری است اما هنوز در سرشماری های ایران اعمال نشده است. 

وی افزود: براساس نتایج آخرین سرشماری نرخ بیکاری در شرق استان اصفهان کم است اما این امر گویای شرایط مناسب در این منطقه نیست بلکه به این دلیل است که جمعیت فعال برای اشتغال خارج شدند و جمعیت مسنی ماندند که دیگر در سن اشتغال نیستند. 

نقل ازhttp://www3.esfahan.irna.ir__

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد