چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com
چوپانان آباد

چوپانان آباد

نمیذارم دیگه تنهات چوپونون choopananabad@yahoo.com

دستگیری متخلفان شکار در زیستگاه حیات وحش عباس آباد چوپانان

دستگیری متخلفان شکار در زیستگاه حیات وحش عباس آباد چوپانان

نایین،اصفهان- رییس محیط زیست نایین گفت: سه گروه از متخلفان سابقه دار شکار و صید در زیستگاه های پناهگاه حیات وحش عباس آباد این شهرستان دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا،ˈ حسین اکبریˈ روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: محیط بانان و نیروهای حفاظت محیط زیست شهرستان نایین با تلاش شبانه روزی موفق به دستگیری شکارچیان متخلف شدند.

وی ادامه داد: ماموران این اداره موفق به ردیابی و دستگیری سه گروه از متخلفان عمده و سابقه دار شکار و صید در زیستگاه های پناهگاه حیات وحش عباس آباد، ارتفاعات بند انارک و زیستگاه های کوه شیر این شهرستان شدند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان نایین تصریح کرد: از متخلفان دو دستگاه موتور سیکلت بسیار قوی غیر مجاز، یک قبضه اسلحه گلوله زنی برنو دوربین دار غیرمجاز، دوقبضه سلاح کالیبر 12 و لاشه هفت قطعه کبک و کیسه آغشته به خون و موی یک راس قوچ وحشی کشف و ضبط شد.

وی افزود: در این ارتباط سه نفر دستگیر و چهار نفر هم در نیمه های شب متواری شدند که تحقیقات لازم برای شناسایی و دستگیری آنان ادامه دارد.

شهرستان پهناور نایین در استان اصفهان با موقعیت استثنایی و ویژه در چهار راه مرکزی کشور عرصه های بسیار گسترده و متنوعی از زیستگاه های کوهستانی، دشتی، ماسه ای و تاغزارها را دربر گرفته و با دربرداشتن حدود 700هزار هکتار مناطق حفاظت شده اعم از پناهگاه حیات وحش و مناطق شکار ممنوع و یک و نیم میلیون هکتار زیستگاه های آزاد، و همچنین 43 گونه مختلف پستاندار، 42 گونه متنوع خزنده، 165 گونه پرنده بومی و مهاجر و بیش از 500 گونه مختلف گیاهی و ذخایر کم نظیر و منحصر بفردی از گونه های کمیاب و در خطر انقراض، دارای طبیعتی با اهمیت و اعتبار ملی و جهانی است.

پ/ 7136/1042

انتهای پیام /* 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد